close

 

這首歌是由美裔猶太人Matisyahu(據說,這是希伯來文Gift of God的意思)所唱的一首歌。 

喜歡這首歌,是因為歌詞的寓意深遠……


 

Matisyahu - One Day 歌詞如下: 

sometimes I lay 有時我躺在
under the moon
月光下
and thank god I'm breathing
感謝上帝讓我活在這世上
then I pray
然後我祈禱
don't take me soon
不要那麼快的讓我逝去
cause I'm here for a reason
因為我有留下的理由

sometimes in my tears I drown 有時我會流下眼淚
but I never let it get me down
但那從不會讓我消沉
so when negativity surrounds
所以每當這些情緒圍繞在我身邊
I know some day it'll all turn around
我深信總有一天這些終將過去
because
因為

all my life I've been waiting for 在我的生命中,我一直在等待著
I've been praying for
一直在祈禱著
for the people to say
人們說出心聲
that we don’t wanna fight no more
就是人們之間不再有爭鬥
they'll be no more wars
不再有戰爭
and our children will play
讓我們的孩子可以盡情的玩耍

one day (X6) 希望有那麼一天

it's not about 這已無關
win or lose
誰贏誰輸
we all lose
因為我們都是輸家
when they feed on the souls of the innocent
當無辜的靈魂用來填飽好戰的靈魂
blood drenched pavement
被鮮血染紅的路面
keep on moving though the waters stay raging
像似洪水不斷的肆虐

in this maze you can lose your way 置身迷惑中你可能會迷失自己的方向
it might drive you crazy but don’t let it faze you no way
也可能會使你變得瘋狂但不要讓它成為影響你前進的方向

sometimes in my tears I drown 有時我會淹沒在自己的淚水中
but I never let it get me down
但從不讓自己陷入絕望
so when negativity surrounds
所以每當消極的情緒圍繞時
I know some day it'll all turn around
知道那些終將過去
because
因為

all my life I've been waiting for在我的生命中,我一直在等待著
I've been praying for
一直在祈禱著
for the people to say
人們說出心聲
that we don’t wanna fight no more
就是人們之間不再有爭鬥
they'll be no more wars
不再有戰爭
and our children will play
讓我們的孩子可以盡情的玩耍

one day (X6) 希望有那麼一天

one day this all will change 總有一天這一切終將改變
treat people the same
人們以誠相待
stop with the violence
終止暴力
down with the hate
彼此不再有憎恨

one day we'll all be free 有一天我們都將擁有自由
and proud to be
自豪的相處在
under the same sun
同一片陽光之下
singing songs of freedom like
為自由而歌唱

one day (X4) 希望有那麼一天

all my life I've been waiting for在我的生命中,我一直在等待著
I've been praying for
一直在祈禱著
for the people to say
人們說出心聲
that we don’t wanna fight no more
就是人們之間不再有爭鬥
they'll be no more wars
不再有戰爭
and our children will play
讓我們的孩子可以盡情的玩耍

one day (X6) 終將會有那麼有一天

只要願意付出,愛就會不斷循環

arrow
arrow
    全站熱搜

    hu006 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()